Родзинки успішної "дистанційки"
Залучення та мотивація
Забезпечити залучення учнів на дистанційному уроці складніше, ніж будь-коли. Незважаючи на шалену кількість інтерактивних панелей та інструментів підвищити мотивацію до навчання стає деталі складніше.
Відокремлюють багато підходів, що допомагають максимізувати залучення учнів. Ось декілька з них, що добре себе зарекомендували.
Розтопіть лід – починайте заняття з 5-10 хвилин відкритого, неструктурованого часу, перш ніж зануритися в план уроку.
Додайте руху - заохочуйте учнів фізично вставати та рухатися, якщо відчутне падіння уваги (вставайте і танцюйте для молодших, застосовуйте “полювання» на речі, що необхідно знайти навколо себе – для старших).
Робіть мозкові перерви – змінюйте фокус уваги, повертаючись від нового матеріалу до вже вивченого, або просто зробіть паузу.
Мотивація — як внутрішня, так і зовнішня — є запорукою успіху учнів на всіх етапах навчання. Педагог відіграє ключову роль в забезпеченні мотивації й заохоченні своїх учнів. Така проста фраза, а як багато зусиль треба прикласти, щоб втілити її в життя.
Пропонуємо декілька форм роботи, спрямованих на підвищення мотивації.
Дозвольте учням обирати самостійно - тип завдання (тести, вікторина тощо) або питання для вивчення. Створіть атмосферу «причетності» до процесу вивчення, що в свою чергу мотивуватиме їх намагатися краще виконати роботу.
Використовуйте здорову конкуренцію - конкуренція в класі не завжди погана річ, а інколи вона може змусити учнів працювати щосили, аби досягти успіху. Працюйте над створенням духу дружнього змагання
Нагороджуйте - наліпка у зошиті, «звільнення» від виконання домашнього завдання завдяки активній роботі під час уроку, тощо можуть змусити учнів працювати старанніше і дійсно прагнути мети.
Дозвольте учням працювати спільно - багатьом буде весело розв’язувати проблеми, писати реферат, робити досліди і працювати над проектами спільно з іншими.
Заохочуйте саморефлексію - змушуйте учнів зрозуміти свої сильні та слабкі якості, робити самоаналіз, відверто критикувати самого себе, а отже рухатись вперед для подолання виявлених прогалин.
Говоріть про свій предмет з натхненням – ваш захват навчальним процесом, процесом оволодіння новими знаннями обов’язково підхоплять учні.
Цікаві відео з окресленої теми:
Ефективне дистанційне навчання під час війни -як залучати та мотивувати учнів?Лекція Марії Плахотник
ЯК ЗРОБИТИ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ БІЛЬШ ЕФЕКТИВНИМ, НІЖ АУДИТОРНЕ