Розвиток професійних компетентностей: здоров’язбережувальна
Відповідно до професійного стандарту трудова функція В відповідає за участь учителя в організації безпечного та здорового освітнього середовища. Ця функція передбачає володіння інклюзивною, здоров’язбережувальною та проєктувальною компетентностями. Побудова безпечного та здорового освітнього середовища у новій українській школі є пріоритетним напрямом державної політики. Аби забезпечити права дітей на освіту й охорону здоров’я та сприяти реалізації їхнього потенціалу, вчитель має розвивати відповідні компетентності.
Здоров'язбережувальна компетентність передбачає створення умов для збереження здоров'я школярів та проведення профілактичних заходів з учасниками освітнього процесу з цього питання.
Складники:
- організація безпечного освітнього середовища,
- використання здоров'язбережувальних технології,
- проведення профілактично-просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу щодо здорового та безпечного життя, збереження особистого фізичного та психічного здоров'я під час професійної діяльності,
- надання домедичної допомоги учасникам освітнього процесу.
Аби формувати цю компетентність, потрібно покращувати теоретичну базу такого змісту:
-
ознаки безпечного середовища;
-
засади профілактично-просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни;
-
види та прояви насильства, булінгу (цькування), правил запобігання та протидії їм;
-
засади, методики та технології формування культури здорового та безпечного способів життя учнів;
-
прийоми збереження особистого здоров'я у професійній діяльності;
-
зовнішні ознаки погіршення здоров'я та правила надання домедичної допомоги.
Підвищити кваліфікацію за цим напрямом можна, наприклад, на сайті освітнього проєкту «На урок».
Бережіть себе та близьких, учнів та колег! Тендітно щодня плекайте здоров'я, це надзвичайно важливо завжди!