Розвиток професійних компетентностей: оцінювально-аналітична компетентність
Оцінювально-аналітична компетентність передбачає застосування різних форм оцінювання результатів навчання учнів, дотримання академічної доброчесності.
Складові: оцінювання та аналіз результатів навчання учнів, забезпечення самооцінювання та взаємооцінювання учнів.
Для формування цієї компетенції потрібно опанувати такі теми:
-
види, форми та методи здійснення оцінювання, самооцінювання та взаємооцінювання учнів;
-
критерії та рекомендації щодо оцінювання результатів навчання;
-
способи фіксації результатів педагогічних спостережень;
-
вимоги законодавства, етичні принципи та механізм забезпечення академічної доброчесності;
-
методи, прийоми аналізу та рефлексії навчальної діяльності учнів.
У професійному розвитку педагогів важливою є здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів; уміння здійснювати оцінювання та аналізувати результатів навчання учнів, обізнаність з методикою формувального оцінювання та володіння прийомами для формувального оцінювання.
Для розвитку і удосконалення оцінювально-аналітичної компетентності пропонуємо ознайомитися з такими матеріалами :
Формувальне оцінювання: від теорії до практики
Бери й роби. Формувальне оцінювання:секретний складник змішаного навчання
Формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ
Оцінювання, що мотивує: формувальне, підсумкове, самостійне
15 способів здійснити формувальне оцінювання на уроці