Розвиток професійних компетентностей: інклюзивна
Інклюзивна компетентність передбачає використання інструментів забезпечення інклюзивного навчання та створення сприятливих умов для кожного учня з урахуванням його потреб, здібностей та можливостей.
Складники: створення умов для інклюзивного середовища, педагогічна підтримка учнів з ООП, організація комфортного освітнього середовища для кожного учня.
Для розвитку цієї компетеності слід приділити увагу вивченню таких тем:
-
інструменти забезпечення інклюзивного навчання (інклюзивна культура, інклюзивна політика, інклюзивна практика тощо);
-
види адаптації/модифікації в освітньому процесі;
-
принципи та стратегії універсального дизайну;
-
принципи, форми та методи ефективної підтримки дітей з ООП;
-
технології індивідуального та диференційованого навчання;
-
способи виявлення здібностей, інтересів, реальних можливостей учнів.
Сучасний працівник освіти повинен бути готовий до реалізації педагогічної діяльності в інклюзивну освітньому просторі.В цьому ракурсі особливого значення набуває проблема формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів як складової їх професійної компетентності.
Пропонуємо переглянути:
Рубрика «Інклюзивна освіта» сайту Зміївського ЦПРПП
Профіль вчителів, що працюють з дітьми з ООП: що вони мають знати та вміти
Підвищити кваліфікацію за цим напрямом можна на сайті освітніх проєктів: «На урок» , «Всеосвіта»
На платформах: «Еdway», "Prometheus»