Педагогічні діалоги - зворотній зв'язок
23 жовтня 2023 року стартував новий проєкт Центру - "Педагогічні діалоги". Спікер заходу Оксана Олексіївна Резван, завідуюча кафедрою, доктор педагогічних наук, професор Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова представила до уваги освітян тему «Універсальність storytelling як методу педагогічного переконання у роботі з учнями різного віку».
Виступ отримав багато позитивних відгуків і ми в свою чергу дякуємо Оксані Олексіївні за натхнення!
За посиланням Ви можете переглянути Презентацію «Універсальність storytelling як методу педагогічного переконання у роботі з учнями різного віку»
Наші педагоги залюбки поділилися досвідом використання сторітелінгу в своїй роботі:
«Я - учитель математики, використовую сторітеллінг на початку вивчення багатьох тем з математики. Наприклад: починаємо вивчати геометрію. Розповідаю про книгу "Начало" Евкліда, цікаві факти. П'ята аксіома в геометрії - "Геометрія" М.І. Лобачевського. Про векторну геометрію знайомлю перед вивченням теми "Вектор". Так, для кожної теми, можно знайти цікаві історичні факти» - Омельченко Алла Дмитрівна
«Використовую метод сторітелінгу на уроках розвитку зв'язного мовлення, коли пишемо або складаємо усно переказ або твір-роздум з творчим продовженням (як приклад до теми розказую цікаву/повчальну історію або читаю приклад з літератури,а завдання для учнів- розказати/придумати свою історію-продовження). Наприклад, у 6 класі писали твір-роздум про вчинки людей (чи треба поступатися місцем у громадському транспорті,чому треба бути толерантним і розсудливим, не бути самовпевненим і не робити поспішних висновків, як приклад була історія про хлопця на милицях)" - Караван Людмила Іванівна
"Біографію письменника треба подати так, щоб здобувачі освіти мали в уяві (до знайомства з підручниковим матеріалом) образ непересічної особистості, яка заслуговує на увагу кожного із них. Вивчення Роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є досить складним завданням і для учнів, і для вчителя. Щоб мотивувати здобувача освіти, зацікавити до роботи, вплинути на емоційну, когнітивну сфери, то, на мій погляд, сторітелінг у моїй практиці – знахідка!
Отже, користаюся на уроці ознайомлення із життєвим шляхом Панаса Мирного такою розповіддю: « Про агента британської розвідки 007 знає увесь світ. Постійні пригоди, небезпека, переслідування… В українській літературі XIX століття теж був експерт таємничості за сімома замками. Державний службовець удень і порушник антиукраїнських указів уночі, офіційні нагороди від влади і десятки заборонених опублікованих текстів… Наш сьогоднішній автор – Панас Мирний. Що ж змушувало його вести подвійне життя? Чому, досягнувши високих суспільних щаблів, він обрав українську літературу? Чому роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» був нелегально опублікований у Женеві та завозився як контрабанда до Російської імперії? Про всі ці аспекти ми й спробуємо дізнатися далі…»
Коли учні асоціюють агента британської розвідки з письменником (а вони, на жаль, у їх розумінні – «заскорузлі незрозумілі представники тогочасного суспільства, яке нам не потрібне, бо ми живемо зараз і чому можна у них навчитися???»), то цікавість прокидається і мотивація спрацьовує. Якось так…" - Шамрай Лілія Борисівна
«Ділюся презентацією «Всеукраїнський урок про права жінок», де показано «Універсальність storytelling як методу педагогічного переконання у роботі з учнями різного віку», тут присутній саме метод переконання в тому, що гендерна рівність дуже важлива складова суспільства і те, що нажаль, в Україні вона не працює на 100%» - Максименко Аліна Олексіївна
«Під час виховної роботи, наприклад на уроці Доброти, застосовуючи метод сторітелінг можна прочитати казку «Мокрий ніс» Олени Осмоловської (для дітей 9-14 років). Книжка відкриває силу любові до тварин, також простими словами розповідає про складні речі. Книга допоможе розвинути емпатію та навчить гуманному ставленню до тварин. Також під час виховної роботи використовуючи метод сторітелінг можна прочитати легенду ( 9-11клас (День козацтва) Меч Єдності. Коли Січ була знищена, козаки розійшлися: хто на Кубань пішов, хто за Дунай, хто на Галичину. Коли ж усі вони знову зберуться в одному місці, з їх шабель ковалі почнуть кувати Меч Єдності. Це триватиме довго, знову і знову приходитимуть нові й нові козаки та будуть приносити свої шаблі. Будуть сипатися іскри з-під величезних ковальських молотів, піт заливатиме очі в цій нелегкій справі, червонітиме метал у величезній печі. Тим часом злі сили заважатимуть ковалям з усіх сил, спокушатимуть золотом, владою і прославлянням. Та ковалі не здадуться і продовжать справу. Коли ж Меч Єдності буде готовий, зійдуться знову усі козаки разом, піднімуть меча і воскресять Козацьку Матір-Січ!» - Макушинська Ольга Ігорівна
Легенда про Архімеда (подобається і запам’ятовується учням 7-ого класу)- вчитель фізики Мельнікова Аліна Вікторівна