Розвиток професійних компетентностей: оцінювально-аналітична
Затвердження Професійного стандарту вчителя, перехід до впровадження Концепції НУШ у базовій школі актуалізують низку питань, що стосуються набуття педагогом умінь упроваджувати різні види оцінювання навчальних досягнень, забезпечуючи поступ учнів у набутті досвіду.
Це пов’язано з необхідністю розвитку в учителя оцінювальної компетентності, яка, здебільшого, зводиться до уміння оцінити навчальні досягнення учня у порівнянні з очікуваними освітніми результатами, прописаними в програмі.
Оцінювально-аналітична компетентність педагогів включає три основні складові: знання, досвід, ціннісне ставлення. Зважаючи на це, педагог володіє ґрунтовними знаннями про оцінювання як важливий процес, що сприяє індивідуалізації освіти, підвищенню навчальної мотивації та самостійності учнів, розвитку їхніх індивідуальних здібностей, досвідом, тобто здатністю застосовувати принципово інший підхід до організації системи контролю та оцінювання досягнень учнів як суб’єктів навчання, та здатний реалізувати формувальне оцінювання, тобто оцінювання прогресу учнів як суб’єктів соціальних відносин.
Рекомендуємо онлайн-курс про сучасні практики оцінювання “Оцінювання без знецінювання” та переглянути вебінар “Формувальне оцінювання під час дистанційного та змішаного навчання” на порталі освітнього проекту “На урок”.