Застосування інтерактивного навчання на уроках зарубіжної літератури
В сучасному світі кожні 18 місяців кількість інформації подвоюється, а знання швидко старіють. Зміни, що відбуваються в світі, визначили нове соціальне замовлення суспільства на діяльність системи освіти.
Застосування цікавих з точки зору педагогіки та психології дієвих інтерактивних технологій сприяє вихованню особистості з вільним, критичним, незалежним, творчим мисленням, інтелігентної людини, відкритої до діалогу, здатної до духовного саморозвитку.
Учителю в оновленому освітньому процесі відводиться роль координатора і консультанта. Небайдужий педагог постійно прагне знайти шляхи оволодіння сучасними технологіями, має бажання постійно вчитися та вдосконалюватися, творчо підходити до вирішення педагогічних завдань.
Маємо усвідомити, що навчання – це нелегка праця, яка вимагає від учня багатьох спеціальних навичок, чимало сили воля. І тому:
-
мета навчальної діяльності повинна бути не тільки зрозумілою, а й усвідомлюватися як життєво необхідна (учень повинен мати стимул навчання);
-
навчання має бути цікавим;
-
обсяг завдань мусить враховувати вікові особливості учнів;
-
навчальні завдання повинні враховувати рівень загального та інтелектуального розвитку дитини;
-
необхідно враховувати нахили та захоплення дитини.
Незайвим є повсякчасна пам’ятка для вчителя:
урок – форма організації навчального процесу, при якій педагог протягом точно встановленого часу організовує пізнавальну та іншу діяльність постійної групи учнів (класу) з урахуванням особливостей кожного з них, використовуючи види, засоби, методи роботи, які створюють сприятливі умови для того, щоб усі учні оволодівали основами предмета, а також для виховання і розвитку пізнавальних і творчих здібностей, духовних сил учнів. Серед трендів сучасної освіти вбачаємо в означенні ключове слово – діяльність, тобто сучасний урок – це системно-діяльнісний продукт.
За Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти «діяльнісний підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти».
Основою нової освітньої парадигми ХХІ століття є інтерактивне навчання, яке дозволить створити сучасну школу мислення і діяльності замість школи традиційного академічного навчання.
Більше цікавої інформації про інтерактивне навчання за посиланням/
Дієвим способом підвищення мотивації учнів у вивченні зарубіжної літератури є освітянський сайт Бацько Лариси Михайлівни, вчителя КЗ «Борівський ліцей ім. С.Закори».