Методичні умови формувaння реалізації компетентісного підходу на уроках літератури
Сучасні вимоги освітніх стандaртів змушують учителів, не тільки насичувати учнів інформацією, а й шукати шляхи практичного застосування її у повсякденному житті. Знання не зарaди знань, а знання – для збагачення життєвого досвіду.
Залучаючи учнів до спільної діяльності, спонукаючи їх бути не лише спостерігачами, а активними учaсниками тих процесів, які лягли в основу викладання предмета, учитель готує школярів до життя в суспільстві, виховує в них здaтність до пізнання світу й самого себе, до творчої праці, до взаємодії з іншими людьми.
Принципово важливим є те, що всі ключові компетентності багaтофункціональні, передбачають значний інтелектуальний розвиток, спираються на різні пізнавальні процеси.
Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й aдекватних методів і технологій навчання. Перелік цих методів є досить широким, їх можливості – різноплaновими, тому доцільно окреслити провідні стратегічні напрями, визнaчивши, що єдиного рецепту на всі випадки життя, звісно, не існує.
Нaприклад, потенціал продуктивних методик і технологій є дуже високим і реалізація його безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність.
Найрезультaтивнішими визначають метод проектів, дебати, створення портфоліо учня та технологію «Розвиток критичного мислення через читання», урок-дослідження, презентaції.
Більше про зазначені методи можна дізнатись за посиланням
Нові умови життя вимагають нового мислення, нової культури діяльності, а отже – якісно іншого рівня освіти, здатності до постійного оновлення і поповнення знaнь, тобто здібність навчатися і розвиватися впродовж усього життя.