A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Зміївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Кожен освітянин Зміївщини – справжня зірка,
допомагаємо зростати та сяяти яскравіше з кожним днем!

Формувaння соціальної та громадянської компетентності на урокaх зарубіжної літератури

Дата: 09.11.2023 07:39
Кількість переглядів: 34

Сучасне суспільство потребує людей нової формації, які не тільки знають, а й уміють, тобто є компетентними, а значить готовими до життя. Уроки літератури є важливими у цьому плані, тому що, знайомлячи з кращими зразками художнього слова, дають життєву настанову, розвивають духовність, а також формують ряд ключових компетентностей.

Оновлена програма із зарубіжної літератури визначає соціальну та громадянську компетентності як уміння аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно – політичних питань; уникати дискримінації інших під час спілкування; критично оцінювати тексти соціально – політичного змісту; як ставлення поціновувати людську гідність; повага до закону та правових норм, зокрема, до норм українського мовного законодавства; утвердження права кожного на власну думку.

Освіта, зорієнтована на формування громадянських компетентностей, вимагає докорінно нових підходів до навчання, адже успішне виховання громадянина вимагає не лише знань та критичного розуміння себе і світу, а й отримання особистого досвіду участі у громадському житті, у взаємодії з іншими на засадах поваги і рівності, відповідальності за спільну справу, мирного вирішення конфліктів. Практики й експерти твердять – щоб стати відповідальним активними громадянами, учні мають розвивати не лише знання й розуміння політичної та правової системи та інститутів, а й володіти такими навичками, як: формулювати, комунікувати й відстоювати власну думку, бути впевненими в собі, розвивати емпатію, бути готовими діяти чи утримуватися від необдуманих дій у ситуації невизначеності, співпрацювати з різними людьми, поважати себе й інших. Розвиток такого набору знань, навичок і ставлень дає змогу учням підготуватися до самостійного відповідального життя, зваженого прийняття рішень і ефективної взаємодії у спільноті – у класі, школі, місцевій громаді, державі. Ці тісно пов’язані компоненти громадянської компетентності формуються комплексно. Завдання школи – створити належні умови для набуття цього комплексу знань, навичок і ставлень. При цьому важливого значення набуває безпечне, вільне від насильства і соціальних бар’єрів та ефективне освітнє середовище, яке забезпечує сприятливі умови для активної участі учнів у житті школи, ставить права і потреби дитини у центр освітнього процесу.

Більше про формувaння  соціальної та громадянської компетентності на урокaх зарубіжної літератури за посиланням

Зразки завдань для розвитку соціальної та громадянської компетентності на уроках зарубіжної літератури розміщено за посиланням


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень