A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Зміївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Кожен освітянин Зміївщини – справжня зірка,
допомагаємо зростати та сяяти яскравіше з кожним днем!

Розвиток професійних компетентностей. Інформаційно-цифрова

Дата: 22.11.2023 09:03
Кількість переглядів: 83

Інформаційно-цифрова компетентність є однією з ключових компетентностей нової української школи – це здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства.

КМУ затверджено Розпорядження від 3 березня 2021 р. № 167-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації»

Основною метою цієї Концепції є визначення пріоритетних напрямів і основних завдань з питань розвитку цифрових навичок та цифрових компетентностей, підвищення рівня цифрової грамотності населення, зокрема працездатних осіб.

З’являються нові вимоги до вчителя-предметника, суспільство  ставить перед ним нові проблеми, змушує оволодівати новими методиками та створювати нові методи навчання на основі використання сучасних інформаційних технологій.

Традиційні форми навчання поступово витісняються новітніми технологіями, спрямованими на формування умінь і навичок, що відповідають вимогам суспільства.

Величезне значення ІКТ для усунення прогалин у наочності. Вони характеризуються:

 а) ілюстративністю (з їх допомогою вчитель ілюструє урок, але сам розкриває зміст теми);

 б) фрагментарність (учитель викладає матеріал дозовано, залежно від швидкості його сприйняття учнями);

 в) методична інваріантність (використовується на різних етапах уроку з різною метою);

 г) стислість (великий обсяг інформації ефективно подається за короткий час);

 д) евристичність (виклад матеріалу в доступній формі для свідомого засвоєння учнями).

Основна освітня цінність інформаційних технологій полягає в тому, що вони дозволяють створити незмірно більш яскраве мультисенсорне інтерактивне навчальне середовище з практично необмеженими потенційними можливостями, доступними як для вчителя, так і для учня.

Мультимедійні засоби можна використовувати практично на всіх етапах уроку:

а) під час мотивації як постановки проблеми перед вивченням нового матеріалу;

б) при поясненні нового матеріалу як ілюстративний матеріал;

в) під час закріплення й узагальнення знань;

г) для контролю знань.

Для розвитку інформаційно-цифрової компетентності рекомендуємо ознайомитися з Методичними рекомендації щодо формування інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників за посиланням ​​​,   з Ресурсами для створення цифрових практичних завдань, тестів за посиланням , з курсами на тему “Використання віртуального планетарію на уроках астрономії” за посиланням та з освітніми онлайн-платформами для дистанційного навчання.

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень