Реалізація компетентнісного підходу в освітньому процесі
Реалізація компетентнісного підходу в освітньому процесі передбачає дотримання низки дидактичних умов.
Перша з них полягає в чіткому усвідомленні учасниками навчального процесу дидактичної специфіки, закладеної в поняття «компетентність» як педагогічної категорії, яка може характеризувати як певний етап в освітньому процесі, так і його кінцевий результат — результат освіти. Якщо набуття компетенцій відбувається поступово в процесі навчання, то рівень компетентності учня на різних етапах навчання буде різним. Таке бачення свідчить про рівневий характер компетентнісного підходу в навчанні, про доцільність визначення певних послідовних рівнів у формуванні компетентності учнів. Отримання позитивного кінцевого результату в навчанні передбачає періодичний контроль за його досягненням на певних етапах цього процесу. Періодичний контроль варто здійснювати не лише у вигляді звичайного тестування, але у різноманітних формах із застосуванням інтерактивних технологій та проектів. Проте, при вивченні іноземної мови дуже важливо на уроці застосовувати інтерактивні вправи, наочний матеріал, мультимедійні презентації, медіа файли, аудіо і відео матеріали та інше, що відповідає інтересам і можливостям учнів.
Вимагати від учнів можна тільки те, на що вони здатні. Тільки у цьому випадку ми можемо говорити про досягнення освітніх цілей.
На першому етапі потрібно приділяти багато уваги формуванню і розвитку саме предметної компетентності, але обов’язково пам’ятати: паралельно з цим на кожному етапі уроку повинно відбуватися формування і розвиток ключових компетентностей учнів.
Задля досягнення кінцевої мети, починаючи працювати з перших уроків, також потрібно працювати одночасно над формуванням стійкої мотивації учнів, їх усвідомленого ставлення до вивчення предмета (перший рівень поняття компетентність «Хочу»), це дуже важливо, так як мотивація досягає своєї мети тільки при розумінні сутності.
Отже, у такому випадку, потрібно починати з алфавіту, транскрипції, паралельно вчитися читати, починаючи з правил читання, порівнюючи з іншими мовами (при умові присутності учнів, які вивчали іншу іноземну мову); потім, коли учні добре знають правила читання, краще й легше відбувається формування навичок всіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності: читання, письма, аудіювання і говоріння.
Добре, що є такі вправи і можливості використання наочного матеріалу та технічного забезпечення, коли все це можна робити одночасно.