Формування системи компетентностей учнів на уроках образотворчого мистецтва
На основі розгляду загально дидактичних підходів та специфіки навчального предмета «Мистецтво», Л. Масол пропонує таку класифікацію компетентностей, трактуючи її як умовну, оскільки, на думку автора, вони формуються в комплексі:
1) особистісні:
а) загальнокультурні (світоглядні уявлення, ціннісні орієнтації),
б) спеціальні (мистецький тезаурус, ментальний естетичний досвід, художньо-творчі здібності, художньо-образне мислення);
2) соціальні: а) комунікативні (здатність до спілкування, взаєморозуміння),
б) соціально-практичні (здатність до співпраці, роботи в команді);
3) функціональні:
а) предметні знання та вміння (музичні, образотворчі тощо).
б) міжпредметні – галузеві (художньо-естетичні) та міжгалузеві (художньо-гуманітарні);
в) метапредметні (загальнонавчальні):
– інформаційно-пізнавальні (здатність до пошуку та оперування інформацією);
– саморегуляції (вміння організувати та контролювати власну діяльність, здатність до самореалізації і самовдосконалення).
Базові компетентності змінні в різних освітніх системах, їх структура рухлива і залежить від багатьох факторів – суспільних і особистісних .
Більше за цією темою
«Формування компетентностей на уроках образотворчого мистецтва»