A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Зміївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Кожен освітянин Зміївщини – справжня зірка,
допомагаємо зростати та сяяти яскравіше з кожним днем!

Формування мистецьких компетентностей на уроках музичного мистецтва

Дата: 20.12.2023 08:10
Кількість переглядів: 39

Інтеграція України в європейське і світове співтовариство передбачає розвиток особистості, її духовної, мистецької та естетичної культури. Якраз цим визначаються основні напрями модернізації сучасного навчально-виховного процесу. Одним із таких важливих напрямів є розвиток гуманістичних морально-ціннісних орієнтацій підростаючого покоління.

Формування нової ідеї національної освіти можливе лише за умов істотних змін у духовному просторі суспільства. Кінцевим результатом мистецької освіти має стати сформована система особистісних художньо-естетичних цінностей та компетенцій, як важливого компоненту загальнокультурної компетентності.

Компетентнісний підхід, певним чином, змінює (проте не зменшує) роль вчителя. Ця роль стає більш спрямовуючою, супроводжуючою та відповідальною щодо досягнення учнем певних результатів. Різницю в ролі вчителя і учня краще видно в зіставленні навчальних результатів та набутих компетентностей: якщо навчальні результати формулюються вчителями, то компетентності опановуються учнями.

Життєва компетентність передбачає свідоме і несвідоме ставлення до виконання особистістю її життєвих і соціальних ролей, вона пов'язана з самовдосконаленням людини. Це знання, вміння, життєвий досвід особистості, її життєтворчі здатності, необхідні для розв'язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя як індивідуального життєвого проекту.

Важливим засобом у цьому процесі виступає духовно-культурна спадщина людства, а зокрема музичне мистецтво.

Уроки мистецтва мають стати своєрідним посередником між суспільно значущими культурними цінностями, з одного боку, й індивідуальними цінностями людини, з іншого.

Компетентність – здатність успішно задовольняти індивідуальні й соціальні потреби діяти і виконувати поставлені завдання.

Кожна компетентність побудована на поєднанні:

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/349457/213228/229294_html/images/213228.001.png

Згідно з сучасними світовими тенденціями основний зміст компетенцій акцентується на аксіологічний і соціокультурний виміри – готовність до самостійної діяльності відповідно до світоглядних установок і ціннісних орієнтацій особистості, з одного боку, і соціокультурних координат, з іншого; підкреслюється визначальний показник життєвої компетентності – її інтегративність.

Узагальнення цих науково-педагогічних поглядів дає змогу визначити специфіку компетентностей, що формуються у школярів засобами мистецтва.

По-перше, під час спілкування особистості з художніми цінностями у перебігу загального духовного зростання учнів їх мистецькі знання, практичний досвід, ціннісні художні орієнтації мають за певних умов трансформуватися в художньо-естетичні компетентності – органічні складові життєвих компетентностей.

По-друге, художньо-естетичні компетентності як характеристика розвитку особистості побудовані на комплексі взаємопов’язаних процедур, на комбінації інтересів, мотивів, ставлень, знань, умінь, які відображають інтегровані результати навчання у галузі мистецтва та сформовані особистісні якості. Тобто компетентності, які формуються у процесі мистецької освіти, мають особистісно-діяльнісний та інтегративний характер.

   «Формування компетентностей на уроках музичного мистецтва»


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень