Реалізація компетентнісного підходу на уроках інтегрованого курсу "Мистецтво"
Реалізація компетентнісного підходу відбувається за допомогою таких інструментів як: фасилітована дискусія (питання з фасилітації – що відбувається на картині); сторітелінг (пропонується придумати чарівну музичну історію, придумати невеличку історію за картиною і т.д.).
Алгоритмом фасилітованої дискусії є:
- Демонстрація картини.
Колективне обговорення:
- Назва до картини.
- Озвучення назви, автора.
Запитання: - Що відбувається на картині? - Що ще відбувається? - Що відбувається такого, про що ми не говорили? - Що дозволяє тобі так міркувати?
Сторітелінг – це технологія створення історії та передачі за її допомогою інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. Сторітелінг – це розповідь історій.
Культурна компетентність реалізується через наявність стійкого інтересу до опанування культурних і мистецьких здобутків України та світу, шанобливого ставлення до культурних традицій українців, представників корінних народів і національних меншин, інших держав і народів. Усвідомлення загальнолюдських, естетичних і художніх цінностей, транслятором яких є мистецтво різних регіонів світу, виявлення пошани до мистецького надбання українського народу, гордості до нього, поваги і толерантного ставлення до різноманіття регіонів світу. Для реалізації цієї компетентності пропонуються стратегії критичного мислення. Метод «Прес» використовується при обговоренні дискусійних питань, привчає учнів чітко надавати аргументи, висловлювати думки у стислій формі, переконувати тощо.
Математична компетентність має на меті розвинути уміння застосовувати математичні поняття і категорії як інструменти під час створення художніх робіт, використовувати математичні завдання для пояснення художньої виразності творів, логіки, структури художньої форми.; усвідомлення взаємозв’язків математики і мистецтва як універсальних мов на прикладах творів різних видів мистецтва. Яскраві й захопливі видовища з використанням музики, кольору, світла, рухів, використання технології фрізлайт – породжує розвиток інноваційної компетентності.
Предметна мистецька компетентність полягає у здатності учня до пізнавальної й практичної діяльності у певному виді мистецтва, що формується під час їх сприймання і практичного опанування. Відповідно музична компетентність це – опанування знаннями у галузі музичного мистецтва, а саме: мати предметні компетентності, музичні традиції рідного краю; вокально-хорові навички відповідно до правил співу, розуміння виражальних засобів музики, її значення у житті людей, культурному середовищі; уміння інтерпретувати зміст музичних творів, висловлювати естетичне ставлення до них; втілювати свої почуття та думки у практичній музичній діяльності.
Авторські пісні патріотичного спрямування Світлани Ніколаєнко:
- «Для тебе, Україно!» (https://youtu.be/6ActsdSWtYo);
- «Новорічна» (https://youtu.be/SBLDAae0ROk);
- «У Світловодську – літо!» (https://youtu.be/smCt3TktSn4).