A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Зміївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Кожен освітянин Зміївщини – справжня зірка,
допомагаємо зростати та сяяти яскравіше з кожним днем!

Інструменти формувального оцінювання на уроках інтегрованого курсу «МИСТЕЦТВО»

Дата: 22.12.2023 08:22
Кількість переглядів: 26

В роботі вчитель може використовувати різні інструменти формувального оцінювання, зокрема такі. 

Аналіз портфоліо Перевірка рівня навчальних досягнень учня за допомогою портфоліо. Портфоліо з образотворчого мистецтва – це підібрані учнем практичні роботи (малюнки), результати участі у проєктній діяльності (буклет; плакат; колекція світлин: фото, репродукції, малюнки; презентація; доповідь тощо) із зазначенням дати, призначення яких – розповісти історію учнівських досягнень або поступу. На початку навчального року кожен учень приносить портфоліо (папку з вкладеними файлами), після кожного уроку образотворчого мистецтва він вкладає в нього свій малюнок. У кінці вивчення розділу можна організувати виставку дитячих робіт, кожен учень буде мати можливість розповісти про свої досягнення. Портфоліо може бути в паперовому та/або електронному вигляді (за домовленістю учасників освітнього процесу).
Доповни думку Учитель пропонує учням заповнити пропуски у пропонованому твердженні.
Наприклад, 5 клас, тема «Народне декоративне мистецтво у дзеркалі традицій і сучасності. Стилізація у декоративному мистецтві». «Декоративне мистецтво – _____________ прикрашання архітектурних _____________, предметів _________, побуту та одягу. Стилізація – узагальнене і спрощення зображувальних предметів за ___________ і _____________.»
Учень відповідає: «Декоративне мистецтво – мистецтво прикрашання архітектурних споруд, предметів праці, побуту та одягу. Стилізація – узагальнення і спрощення зображувальних предметів за малюнком і кольором.»
 Електичний тест. Учитель роздруковує набір літер для кожного учня (А, В, С), ставить питання із варіантами відповідей, учні піднімають картку із зазначеною літерою, яка на їхню думку відповідає правильному варіанту відповіді. Через 20 сек. Вчитель наводить правильну відповідь.
 Наприклад, 5 клас, тема: «Штрих у графіці. Різновиди штрихів та особливості їх нанесення»
 Еклектичний тест (запитання із варіантами відповідей): 1. Засобами виразності графіки є: а) об'єм, матеріальність; б) фактура, текстура, колір; в)лінія, штрих, пляма, крапка. 2. До графічних матеріалів ми відносимо такі: а) олійні фарби, темперу, акрилові фарби; б) кольорові олівці, пастель, воскові крейди, туш, фломастери; в) глину, пластилін, пластику. 3. Графіка – це: а) жанр образотворчого мистецтва; б) вид образотворчого мистецтва; в) техніка образотворчого мистецтва; Види графіки за призначенням: а) станкова, книжкова, прикладна (промислова), плакат, комп’ютерна; б) лінійна, живописна, скульптурна; в) геометрична, рослинна. 5. Штрих в образотворчому мистецтві – це: а) коротка риска, лінія, яка є одним з основних елементів рисунка; б) характерна риса художнього образу; в) прийоми звуковидобування на музичних інструментах, які впливають на виразність виконання.
Учень/учениця піднімає картку із літерою (А, В або С), яка на його/її думку відповідає правильному варіанту відповіді. Через 20 сек. вчитель говорить правильну відповідь.
Есе «Хвилинка» Темою є запитання вчителя. Мета проведення: виявлення матеріалу, необхідного для повторного пояснення. Загалом учні можуть відповідати за одну – три хвилини. Наприклад, 5 клас, Тема : «Професійне мистецтво. Живопис. Станковий живопис. Ахроматичні – хроматичні кольори» 
Індекс-картки Двосторонні картки із запитаннями. 5 клас, розділ «Види і мова візуальних / пластичних мистецтв». Вчитель роздає учням/ученицям двохсторонні картки з запитаннями.

Сигнали руками Учні під час пояснення учителем нового матеріалу сигналізують рукою щодо розуміння/не розуміння матеріалу: «Розумію і можу пояснити» «Ще не зовсім розумію» «Не впевнений щодо»
«Сенкан» (Синквейн)
 Наприклад: «Написати синквейн до слова живопис».
 Відповідь: «Живопис колоритний, яскравий зображує, прикрашає, відображає вид образотворчого мистецтва картини».

 Запитання вчителя: «Напиши синквейн до слова пейзаж».
 Відповідь: «Пейзаж гарний, дивовижний тішить, дивує, відкриває пейзаж – це природа картина».
Технологія «Уяви себе в картині»  дає можливість проаналізувати картину та скласти її опис.
Архип Куїнджі «Ліс» Дати відповіді на запитання:
 •Чому я тут?
•Що я бачу?
•До чого я торкаюсь?
 •Що я роблю?
 •Що я відчуваю?
 •Що я чую?
•Як я дихаю?
•Про що я думаю?
 •Що приносить мені радість?
 9. Технологія «Я глядач». Дає можливість здійснити аналіз-інтерпретацію картини художника.
 Амшей Нюренберг «У квітучому саду» Дати відповіді на запитання: •Яка пора року? Чому саме ця?
•Якого кольору трава?
 •Якого кольору небо?
•Якого кольору листя?
 •Що на першому плані картини зобразив художник?
•Які дерева квітнуть?
•Чим відрізняються дерева на першому плані від тих, що зображені на дальньому плані?
 •Як ви думаєте, яку назву художник міг дати картині?
Аналіз-інтерпретація та порівняння кольорової гамми репродукцій картин
Дати відповіді на запитання:
•Що в картинах спільного?
•Чим картини відрізняються?
 •Який колорит картин?
•Яку музику можна підібрати до цих пейзажів – мажорну чи мінорну.

Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання під час вивчення теми в 5 класі «Повітряна перспектива. Настрій. Малювання композиції за вибором учнів «Пейзаж рідного краю»»



 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень