A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Зміївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Кожен освітянин Зміївщини – справжня зірка,
допомагаємо зростати та сяяти яскравіше з кожним днем!

ДЕ БРАТИ РЕСУРС?

Дата: 18.01.2024 15:10
Кількість переглядів: 203

В педагогічному середовищі це завжди було питання номер один! Чому? Тому що педагоги націлені виключно «давати»  - знання, виховання, підтримку... Раніше роль педагога була жертовною, тобто робота завжди на першому місці, зарплатня не важлива, важлива місія! Зараз прийшов інший час, багато корисної інформації, починаючи з елементарного закону «брати=давати», який говорить про те, що коли ви віддали, маєте получити щось натомість, і це є балансом, основою для профілактики перевтоми.

Йде процес перетворення жертовного педагога на педагога, який має власну гідність і розуміння важливості своєї роботи, та має усвідомлення, що крім роботи є ще інші сфери життя, де можна не бути «педагогом», дозволити собі інші ролі – доньки, сина, подруги, дружини, жінки, сусідки ...

Наш час – це постійний стрес, невизначеність та багато роботи. Педагоги тримають освітній фронт, важко працюють з перших днів війни. Тримати себе у руках – теж забирає ресурс, виснажує і без того втомлених людей. І ще є одна перепона в пошуку ресурсу, це питання: «чому я обираю не пошук ресурсу, а бути втомленою, знесиленою?». Якщо ви дасте собі відповідь на це запитання – це буде половина успіху! Бо "ніде правди діти", педагог завжди знайде відповідь на запитання «де брати ресурс?», якщо забажає шукати, стане обирати пошук, а не втому, себе – а не віддавати далі.

Так де ж брати ресурс? Ресурсів буває декілька видів, поговоримо тільки про фізичні та емоційні ресурси людини. Фізичний ресурс відновити доволі легко – це налагодити режим дня, щоб спати стільки годин, скільки це потребує ваш організм. Яким чином це дізнатися? Це описано в статті «Обережно - перевтома».  З емоційним ресурсом трішки складніше, але якщо прагнення відновитися є – це можливо.

КРОКИ ПО ВІДНОВЛЕННЮ РЕСУРСУ

  1. Знайти джерела, куди уходить ресурс.

Це можуть бути відчуття невизначеності, робота, догляд за невиліковно хворими рідними, втрата житла чи близьких. Тобто є джерела, які прибрати дуже складно або неможливо. В цьому випадку – змінюємо власне відношення до цього. Приймаємо, що є речі, на які я не можу вплинути, вони забирають ресурс. Як я можу собі допомогти? Можливо хтось може мені в цьому допомогти?

Знайти крадіїв часу, які не додають ресурс, але ви витрачаєте на це час: соцмережі, новини, люди (яким не потрібна підтримка чи допомога, просто вони мають багато вільного часу) тощо. Особливо слід звернути увагу на ваші особисті звички, які є крадіями ресурсу, це може бути постійне засудження інших людей, надмірна самокритика, шкідливі звички, відсутність режиму дня, негативні емоції, почуття, думки.

  1. Знайти джерела ресурсу для вас.

Краще занотувати ті дії чи людей, які можуть бути джерелами ресурсу. Часто - це прогулянки, творчість, кино, музика, домашні улюбленці, надихаючи виступи людей, спілкування, час з родиною, донати, медитації.

  1. Планування часу

Коли ви знайшли, куди уходить ресурс та джерела ресурсу, проаналізуйте свій тиждень. Підрахуйте, скільки йде часу на втрату ресурсу та на його отримання. Потім, маючи за приклад закон «брати-давати», сплануйте свій час, щоб втрачений ресурс хоча б частково можна було б відновити.

  1. Робота з негативними емоціями, думками, почуттями.

Ігнорувати негативні емоції не можна, як і боротися з ними. Їх потрібно сприймати, ставитися до неідеальної частини себе з розумінням, фіксувати постійно той момент, що негативні емоції  - це нормальна реакція: на вибухи, на невизначеність, на конфлікти тощо. Тому практикуємо техніки зменшення впливу негативних емоцій на організм. Зокрема, ми робимо це на вебінарах. При чому практикувати треба не тоді, коли негативні емоції з’явилися, а коли їх немає, це як тренування, щоб бути готовими, щоб розуміти які техніки підходять, а які ні.

  1. Плекати стресостійке (резільєнтне) мислення, поведінку, дії.

Тренуємось тримати фокус уваги на приємних речах, розуміти зону своєї відповідальності, мати розуміння цінності свого життя і мати поведінку, яка підтверджує свої власні життєві цінності, розуміти, що стресостійкість - це теж вибір.

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень