A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Зміївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Кожен освітянин Зміївщини – справжня зірка,
допомагаємо зростати та сяяти яскравіше з кожним днем!

22 січня – День Соборності України

Дата: 22.01.2024 09:01
Кількість переглядів: 21

Свято встановлено згідно з Указом Президента України «Про День Соборності України» від 21 січня 1999 року, у день проголошення Акту Злуки Української Народної Республіки й Західноукраїнської Народної Республіки, що відбулося 22 січня 1919 року на Софійській площі в Києві. Із 30 грудня 2011 року святкувався День Соборності та Свободи України, а з 13 листопада 2014 року (відповідно до Указу Президента України № 871/2014) свято було відновлено знову як День Соборності України.

Використання інформаційних технологій на уроках історії під час дистанційного навчання як метод ефективної комунікації учасників освітнього процесу в мовах воєнного стану
 (з досвіду роботи Вистороп Тетяни Василівна,
 вчителя історії КЗ «Пасічанська гімназія)

Дистанційне навчання в умовах повномасштабної війни та постійних повітряних тривог – виклик не лише для педагогів, а й для усіх учасників освітнього процесу.

Головне завдання педагога – зробити навчання цікавим та ефективним, донести інформацію до учнів максимально цікаво та змістовно при цьому не перевантажуючи школярів. Секрет успіху криється в методах утримання уваги учня, в контенті, який йому пропонують і користі від занять.

Доносити інформацію за допомогою відеозв'язку у звичному нудному форматі лекції – малоефективно для сучасних здобувачів освіти. Тому, щоб Zoom-уроки були максимально ефективними, важливо підживлювати та розвивати внутрішнє бажання дитини вчитися.

Для продуктивності дистанційного навчання на своїх уроках всю освітню програму будую на посиленні мотивації школярів.

Наразі є величезна кількість інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяють навчати дітей поза школою. Головне завдання – вибір правильних  технологій з урахуванням особливостей предмета викладання та індивідуальних особливостей кожного класу. Як вчитель історії я  зупинилася саме на:

  • використанні платформи Zoom;
  • використанні месенджерів (Viber, Telegram);
  • використанні соцмереж (ТікТок, Інстаграм та Фейсбук);
  • використанні додатків Google (YouTube, Google ClassroomGoogle Форми, Google Диск, Gmail);
  • використання онлайн тестів та вікторин.

Зараз програм та додатків для проведення онлайн-зустрічей досить багато. У своїй діяльності я зупинилася на платформі Zoom. Зручність цієї програми для мене полягає в можливості планувати зустріч заздалегідь, поширювати посилання для учасників відеоконференції та створенні залу очікування, що виключає можливість підключення сторонніх осіб. Крім цього, платформа дає можливість ділитися не всім екраном, а лише окремими додатками, ставити демонстрацію екрана на паузу. Дуже зручна функція – вбудована в платформу інтерактивна дошка. З її допомогою виконуємо з учнями такі завдання як створення Сенкану, «плакату думок», «асоціативного куща», вправи «кола на воді», «кола Вена» та багато інших. Такі завдання з задоволенням виконують учні різної вікової категорії.

Невід’ємною частиною моєї роботи є використання месенджерів. Вони забезпечують ефективну та стабільну комунікацію із дітьми. Крім обміну інформацією та живого спілкування зі школярами, я використовую месенджери і як частину навчального процесу. Так, наприклад, проводжу фотоквести в реальному часі. В загальну групу класу надсилаю перше завдання, а далі вже в особисті повідомлення учні надсилають виконані завдання і таким чином визначаю переможців. Така робота особливо подобається учням п’ятого класу.

Життя сучасного школяра не можливо уявити без соціальних мереж. Коротке, яскраве та оригінальне відео в ТікТок значно краще засвоюється школярами, ніж сторінка тексту в підручнику. Тож такі відео я часто пропоную переглянути учням старших класів. При цьому використовую відеоролики з неправдивою інформацією та прошу учнів перевірити її в підручнику чи інших достовірних джерелах. Та найбільше старшокласникам подобається створювати власні ролики за вивченою темою. Особливою популярністю серед моїх учнів користуються теми, пов’язані з сучасними подіями в Україні.

Значно покращують комунікацію з учнями Google додатки. Вони дають можливість працювати дистанційно так, щоб це було зручно всім учасникам освітнього процесу.

YouTube-канал - використовую для створення та збереження бібліотек відео, що забезпечує швидкий доступ учнів до потрібної інформації. В Google Classroom працюю з різними класами, публікую завдання різного характеру та рівня складності, а також одразу перевіряю та оцінюю роботу учнів. За допомогою Google Форм організовую контроль знань учнів у формі тестувань з вибором правильних відповідей та завдань з відкритою відповіддю, а також з можливістю додавати відповіді у формі зображень чи фото. Google Диск та Gmail використовую для зберігання, сортування та архівування учнівських робіт.

Застосування на уроці комп'ютерних тестів дозволяє за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається у всіх учнів і своєчасно його скоректувати. Учень відразу після виконання тесту отримує об'єктивний результат із зазначенням помилок, що неможливо, наприклад, при усному опитуванні.

У своїй роботі для онлайн опитування я використовую освітню платформу «НаУрок». Зручність даної платформи особисто для мене полягає в тому, що вона дає можливість пройти тестування не лише в реальному часі, а й задати тести у різних формах, зокрема і як домашнє завдання. Наприклад, на початку уроку, коли є необхідність перевірити рівень засвоєння матеріалу усіх учнів класу, а часу обмаль, пропоную дітям пройти тестування в реальному часі. У такому випадку учні за відведений проміжок часу виконують завдання та одразу ж бачать свої результати та оцінки.

З метою активізації роботи дітей на уроці та зацікавленості у вивченні теми, активно використовую вікторини. Наприклад, для перевірки рівня засвоєного матеріалу учнями 8 класу з розділу «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII століття» створила гру, в якій учні не лише перевірили свої знання, а й позмагалися один з одним. https://naurok.com.ua/viktorina-nacionalno-vizvolna-viyna-ukra-nskogo-narodu-17-st-327636.html

Щоб забезпечити розуміння складного історичного матеріалу для учнів 5-6 класів створюю інтерактивні вікторини, які забезпечують їхню активність під час Zoom-зустрічей.  Прикладом є вікторина до Дня Соборності України https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-hra-do-dnia-sobornosti-ukrainy-624963.html

Як бачимо, сучасні інформаційні технології дають можливість працювати дистанційно будь-де та будь-коли. Використовуючи юсі можливості таких технологій, можна зробити навчання цікавим та ефективним, а учні з задоволенням будуть відвідувати уроки та спілкуватися з учителем.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень