Тренінг з аналізу поезії: від теорії до практики
09 квітня 2025 року проведено тренінг «Ідейно-художній (комплексний) аналіз поетичного твору як методична проблема: практична складова». Алла Тімофєєва, керівник професійної спільноти вчителів української мови та літератури, в першій частині тренінгу ознайомила з теоретичними аспектами ідейно-художнього аналізу, зокрема — з його структурними компонентами, принципами та методикою проведення. Чітко окреслила значення комплексного підходу до аналізу поезії як одного з найважливіших напрямів у формуванні літературознавчої та читацької компетентностей учнів.
Друга частина тренінгу була присвячена практичній реалізації отриманих знань. Учасники мали змогу спостерігати демонстрацію ідейно-художнього аналізу поезії Сергія Жадана «З випаленими очима й залізом в ключиці…» та Олександра Ірванця «З міста, що ракетами розтрощене…», що дозволило глибше зрозуміти логіку та етапність такої роботи. Було розглянуто як традиційні методи, так і інноваційні прийоми, що сприяють кращому засвоєнню матеріалу учнями. Практичний аналіз твору став своєрідним майстер-класом, який надав учителям готові стратегії для застосування у власній педагогічній практиці.
Завершальний етап тренінгу відбувся у форматі "питання-відповідь", усі респонденти детальні відповіді на свої запити. Можливість рефлексії дозволила учасникам осмислити отриману інформацію та визначити шляхи її впровадження у свою роботу. Отримані знання та методичні рекомендації безумовно стануть у нагоді вчителям української мови та літератури у їхній щоденній роботі, сприятимуть підвищенню якості викладання та розвитку аналітичних навичок учнів.